Hamilelikte Bacak Krampları ve Kurtulma Yöntemi

Paylaş
 

Hamilelikte Bacak Krampları ve Kurtulma Yöntemi

Hamile bayanların sıklıkla karşılaştığı ve kendini 24. haftadan sonra daha fazla gösteren rahatsızlıklarından birisi de bacak kramplarıdır. Geceleri aniden oluşur ve uykudan uyandıracak kadar da şiddetli olabilir. Aslında bunun sebebi tam olarak bilinemese de kalsiyum, magnezyum azlığı ve fosfor fazlalığı nedenlerinden olabilmektedir. Ayrıca uterusun toplardamara yaptığı baskı ile buna bağlı olan dolaşım problemleri de önemli ölçüde etki etmektedir.

Annenin gün içerisinde fazla ayakta kalması, yorgun olması, aşırı kilo alması da kramp sebeplerindendir.

Aniden bacağınıza giren kramp karşısında telaşlanmanıza gerek yok. Bu durumda kalça kaslarınızı gerici hareketler yapmaya çalışın. Dizinizi gerin ve ayağınızı hafifçe yukarı kaldırın. Eğer yanınızda biri varsa yardım alarak yapmanız daha iyi olur. Fakat yanınızda biri yoksa sırt üstü yere uzanarak ve ellerinizi sert bir yere dayayarak da rahatça yapabilirsiniz.

Bu durumda kendinizi fazla zorlamanıza gerek yok. Sakin olun ve bacakla baldır kaslarınızı gevşetmeye çalışın. Kramp giren bölgeye hafifi bir masaj yapmak, baldırınıza sıcak havlu koymak, ayak parmaklarınızı yukarı doğru germek de krampların hafiflemesine yardımcı olur.

Masaj ilk başta canınızı yaksa da spazmların çözülmesiyle acınız son bulacaktır.

 

Genel olarak kramplardan korunmak için;

–          Düzenli yürüyüş ve spor yapın,

–          Yüksek topuklu ayakkabıdan kaçının,

–          Kalsiyum bakımından zengin gıdalar tüketin,

–          Uzun süre ayakta kalıp yorulmaktan kaçının,

–          Otururken ayağınızın altına yükseklik koyun,

–          Kilonuza dikkat edin.

  • Site Yorum

Bir yorum bırak