Kış Depresyonunun Esiri Olmayın

kis-depresyonunun-esiri-olmayin
Paylaş
 

Kış Depresyonunun Esiri Olmayın

Kışın havanın kapalı olması nedeniyle canınız hiçbişey yapmak istemeyebilir. Kapalı hava uyku bozukluğuna da sebep olabilir. Kimileri daha fazla uyurken, kimilerinde uykusuzluk görülebilir. Yani mevsimsel özellikler kişiyi olumsuz etkileyebilmektedir. Bu da kişide mevsimsel depresyona sebep olmaktadır.

Özellikle kış aylarında havanın erkenden kararması, insanların genelde ısınma ihtiyacı için kapalı ortamda kalması gibi sebepler psikolojiyi olumsuz yönde etkileyebilir.

Kış aylarında genelde aşırı iştah artışı veya uyku isteği artarken keyif düzeyinde de azalma görülebilmektedir.

Mevsimsel depresyon genelde yaz ayları biterken özellikle sonbahar kış aylarında başlamakta ilkbahar döneminde ise kaybolmaktadır. Bir takım depresif belirtiler ortaya çıkabilir: “Uyku düzensizliği, aşırı ihtaş artışı ile birlikte kilo artışı, yorgunluk ve halsizlik gibi.”

Mevsimsel depresyonla başa çıkabilmek için bazı öneriler:kis-depresyonunun-esiri-olmayin

– Güneş ışığından mümkün olduğunca fazla faydalanın, kapalı mekanda çok fazla durmayın.

– Ev ve iş ortamınızın aydın olmasını sağlayın ve sürekli havalandırın.

– Uyku düzenini elinizden geldiğince korumaya çalışın. Aşırı uykudan kaçının.

– Sağlıklı beslenmeye özen gösterin, aşırı karbondihidrat ve şekerden uzak durun.

– Sosyal yaşantınıza elinizden geldiğince zaman ayırın.

– Düzenli spor yapmaya özen gösterin. Haftada en az 3 gün 40 dk yapacağınız spor psikolojinizi de olumlu yönde etkilemektedir. Sporla birlikte kendinizi daha mutlu hissedeceksiniz.

Eğer bunları yerine getirdiğiniz halde depresyon devam ediyorsa mutlaka bir uzamana başvurun.

  • Site Yorum

Bir yorum bırak