Diyet Yaparak Zayıflamaya Detaylı Bir Bakış

Diyet Yaparak Zayıflamaya Detaylı Bir Bakış
Paylaş
 

Diyet Yaparak Zayıflamaya Detaylı Bir Bakış

Belirli bir yaşa kadar enerjisini kolaylıkla yakan vücut bir süre sonra artık söz dinlemez hale geliyor ve fazla kilolar büyük bir sorun olarak kendini gösteriyor. Bu noktadan itibaren işin içine çoğu zaman riskler barındıran rejim, diyet vs. formülleri girmeye başlıyor.

Her gün okuduğumuz gazetelerde, televizyonda ve internette onlarca “şok diyet”lerle karşılaşıyoruz. Buralarda sunulan formüller her yaştan farklı metabolizmalara sahip insanlara tek bir formül olarak sunuluyor. Fakat aslında diyet genel ilkeleri benzer olmakla birlikte kişiye özel olarak hazırlanmaktadır.

Çünkü her insanın metabolizması tıpkı parmak izleri gibi farklıdır. Genelde kilo fazlası olanlar, aç kalarak, öğün atlayarak, hiçbir şey yemeyerek kilo vermeye çalışır.  Böyle davranış vücudu ölme paniğine sürükler ve kıtlık moduna geçen metabolizma yavaşlar. Artık yağ yakmak yerine yenilen her besini yağ olarak depolar. Aslında sık sık, azar azar beslenmek metabolizmayı hem hızlandırır hem de yavaş yemeyi sağlar. Aç kalmaksa diğer öğünde daha fazla yiyecek tüketilmesine sebep olur. Bu nedenle asla kahvaltı başta olmak üzere öğün atlamamak gerekir. 2,5 – 3 saat aralıklarıyla beslenmeye özen gösterilmelidir.

Katı margarin, tereyağı, kaymak, krema, mayonez, cipsler, soslar, kuruyemişler gibi enerjisi yüksek fakat hiçbir besleyici değeri olmayan gıdalardan uzak durmak gerekir. Şeker içeren besinler kana tamamen ve hızla karışırlar. Pankreastan salınan insülin hormonu ile kan şekeri düşer ve tekrar tatlı yemeği isteği doğar. Şeker tadından vazgeçemeyenler için üretilen şeker yerine kullanılan aynı tadı veren, sağlık açısından sakıncası bulunmayan, düşük kalorili yapay tatlandırıcılar ile kan şekeri dalgalanmaları ve tatlı isteğini ortadan kaldırmak mümkündür.

Suyun alınan besinlerin sindirimlerinden, metabolik atıklardan dışarı atılmasına kadar önemli görevleri vardır. Günlük su tüketimini artırmak önemlidir. Günde 8- 10 bardak su içilmesi gerekir.

Ayrıca posalı yani lifli besinlerin tüketimi de artırılmalıdır. Posalı besinler kan basıncını ve şekerini istenilen seviyede tutmaya yardımcı olur. Midede su ile hacimleri 20 katı kadar şişer böylelikle tokluk hissi verir. Kabızlık şikâyeti varsa ortadan kaldırır. Buğday ekmeği yerine kepek, çavdar, yulaf ekmeğini; pirinç yerine de bulguru tercih etmekte yarar vardır.

Diyet Yaparak Zayıflamaya Detaylı Bir BakışDiyete ilave olarak mutlaka spor yapılması gerekir. Yürüme, hafif tempoda koşma, bisiklete binme, yüzme, tenis, aerobik, jimnastik tarzı kalbi çalıştıran sporlar yapılmasında da fayda vardır. Günün 1 saatini spora ayırarak hem fazla kilolardan kurtulabilir hem de sağlıklı bir vücuda sahip olabilirsiniz.

  • Site Yorum

Bir yorum bırak