Kadınlarda Demir Eksikliği Sorunu

Kadınlarda Demir Eksikliği
Paylaş
 

Kadınlarda Demir Eksikliği Sorunu

Ülkemizde beş kadından biri kandaki demir eksikliği nedeniyle yetersiz enerjiye sahip.  Beslenmede yeterince demir alınamaması, adet, doğum, demirin bağırsakta az emilimi, vejeteryan beslenme, kanamalı hastalıklar demir eksikliğinin başlıca sebepleri. Kan kaybediyorsanız demir kaybediyorsunuz demektir.

Belirtileri solgunluk, yorgunluk, halsizlik, baş ağrısı, baş dönmesi, adet kanamalarında düzensizlik, kolay üşüme, hafıza ve dikkat kaybı, dudaklarda çatlama, tırnaklarda kırılma, saç dökülmesi. Ayrıca hamilelikte demir anemisi bebeğin sağlığını çok ciddi ölçüde etkiliyor.

Demir açısından zengin besinleri tüketmek bazen tek başına yeterli olmuyor. Beden alınan demiri tam olarak işleyemez.  Kırmızı et, sakatat, yumurta, soya fasulyesi, kuru meyveler, ıspanak, maydanoz, yeşil yapraklı sebzeler, pekmez, baklagiller başlıca demir içeren gıdalar. Fakat bu besinleri tüketirken dikkatli olmak gerekiyor. Örneğin ıspanağa yoğurt dökerek yemek demir emilimini azaltıyor. Ayrıca demir içerikli besinleri tüketirken çay içmekte emilimini azaltıyor.

Kadınlarda Demir EksikliğiÖrneğin nohuttan alacağınız onca demir boşa gitmesin ve içine biraz kırmızı biber ekleyin. C vitamini bitkisel kaynaklı demirin işlenmesinde adeta bir anahtar görevi görür ve daha fazla demir istifade etmenizi sağlar. Közlenmiş kırmızı biberi ev yapımı humusla yiyebilir, salatalarınıza kırmızı biber ve haşlanmış nohut ekleyebilirsiniz. Yumurtayla yapacağınız kahvaltınızda çay yerine taze portakal suyu tercih ederseniz kan hücreleri demirden daha fazla yararlanır. Ayrıca demir aç karna daha iyi emilir. Eskilerin aç karna pekmez içmesinde varmış bir hikmet, fakat mide rahatsızlığına dikkat.

  • Site Yorum

Bir yorum bırak