Hamile Kadınlar Nasıl Beslenmeli

Paylaş
 

Hamilelikte beslenmeye her zamankinden daha fazla önem verilmelidir. Özellikle bebeğin beyin ve organları açısından annenin doğru beslenmesi çok önemlidir. Mineraller proteinler ve vitaminlerin yeterli miktarda alınması gerekir. Eğer önceden planlanmış bir hamilelikse 2-3 ay evvelden folik asit takviyesine başlanmalıdır. Çünkü folik asit bebeğin sinir sistemi gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır.

Bebeğin beyin gelişimi için de omega 3 miktarının artırılması gerekir. Genellikle balık ve fındık, badem, ceviz gibi yağlı tohumlardan alınabilir bunun haricinde semizotu, keten tohumu gibi bitkilerden de yararlanılabilir. Fakat genelde en çok önerilen haftada 2 kere balık yenerek omega 3 oranını artırmaktır. Ayrıca hamilelik boyunca süt ve süt ürünleri ile et balık yumurta gibi hayvansal gıdalar tüketmesi gerekir.

Hamile Kadınlar Nasıl Beslenmeli

Gebelikte çok fazla şeker tüketilmemeli, alkol ve sigara kullanılmamalıdır. Hazır gıdalardan mümkün oldukça uzak durmaya önem verilmelidir. Fazla şekerli gıdalar da hamilelikte fazla kilo artışına sebep olabilir.Genellikle gebeliğin son aylarında bebeğin bağırsaklara yaptığı basınçtan dolayı kabızlık sorunu yaşanabilmektedir. Bu durumda kabızlığın giderilmesi ve hem de ödem olmaması için lifli ve kepekli yiyeceklerle bol sebze ve meyve tüketilmelidir. Haftada en az 3 veya 4 kez kuru baklagiller tüketilmesi, sıvı artırımı özellikle ilk üç ayda arttığı için sıvı tüketimine dikkat edilmesi önemlidir.

 

Kahvede kafein çayda tein maddesi uyarıcı etki yaptığı için hamilelikte kullanılmaması daha doğrudur. Özellikle ilk üç ayda bebeğin anneye tutunması için bitki çayları da önerilmemektedir. Hazır meyve suları yerine evde sıkılmış taze meyve sularını tercih etmek yararınıza olacaktır.

  • Site Yorum

Bir yorum bırak