Hamilelikte Kilo Artışı

Hamilelikte Kilo Artışı
Paylaş
 

Hamilelikte fazla kilo artışı hem anneyi hem de bebeği tehlikeye sokabiliyor. Uzmanlar normal kilodaki bir kadının gebeliği süresince 12 kilo almasını uygun görüyor. Fazla kiloyla hamile kalan kadınların ise 9 kilo civarı alması normal sayılıyor.

Aşırı kilo artışı dışında yetersiz beslenme de anne ve bebek açısından tehlikeli sayılıyor. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op.  Dr. Niyazi Davas hamilelikte alınması gereken kalori miktarı 2500 olduğunu açıklıyor.

Günlük kalori ihtiyacının çoğunun proteinden alınması gerekiyor. Aşırı kiloya sebep olacağı için fazla yağ ve karbonhidrattan uzak durulması gerekiyor. Gebelik süresinde alkol ve sigaradan uzak durulmalıdır. Çiğ et türünden (salam gibi) uzak durulmalıdır. Gebeliğin ilk 20 haftasında 3,5 – 4 kilo daha sonra haftada 400gr artışla birlikte gebelik sonuna kadar 12 kilo alımı normal kabul edilmektedir. 20 hafta sonrası alınan kilolar annede yağ artışından kaynaklanmaktadır. Fazla kilo alınırsa doğumdan sonra vermek zorlaşabilir. Bu yüzden kontrollü kilo artışı önemlidir.

Aşırı kilo artışı sonucu iri bebek doğumu, yüksek tansiyona, yetersiz beslenme de erken doğuma sebep olabilir.

Özellikle ilk 3 ayda öğün sayısı artırılmalı fakat yiyecekler artırılmamalıdır. Annenin günlük tüketmesi gereken süt miktarı yarım litredir. Bezelye, bakla, ıspanak, karnabahar da protein bakımından zengin olduğu için bolca tüketilmelidir. Günlük kalori ve protein karşılandığı sürece karbonhidrata gerek kalmaz.

Hamilelikte Kilo ArtışıSu içmeye önem verilmelidir. Özellikle yemeklerle birlikte ve yemeklerden sonra yeteri miktarda su içilmelidir. Vücutta şişlik olursa ya da yüksek tansiyon varsa eğer doktor tavsiyesiyle tuz azaltılabilir.

Gebelik süresince alkol veya sigara kullanımı, ölü bebek doğumlarına, dış gebeliğe ve bebeğin gelişmemesine sebep olduğu için hamilelik süresince kesinlikle kullanılmaması gerekir.

  • Site Yorum

Bir yorum bırak