Şişmalığın Saklı Nedenleri

Şişmalığın Saklı Nedenleri
Paylaş
 

Şişmalığın Saklı Nedenleri

Şişmanlığın bilmediğiniz nedenlerini sizlerle paylaşacağız.

  • Okul çağındaki çocukların 12 saatten az uyuyanları 12 saat uyuyanlara oranla 3,5 kat daha fazla obeziteye yakalanabiliyor. Bunun sebebini ise bilim adamları uyku sırasında leptin hormonunun düşmesine bağlıyor. Çünkü bu hormon metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlıyor. Aynı şekilde yetişkinlerin de uyku düzenine önem vermesi günde en az 8 saat uyuması gerekiyor.
  • Şişmanlığınız genetik de olabilir. Araştırmalar %70 genlerinize bağlı olduğunu söylüyor. Bilim adamları şişmanlığa bağlı gen sayısının 30-100 arası olduğunu düşünüyor. Vücut yapınızın elma veya armut şeklinde olması dahi genlerinize bağlıdır. Yuvarlak genlere sahipseniz daha çok dikkat etmeniz gerekir. Düzensiz beslenme alışkanlığınızı değiştirmelisiniz.
  • Kullandığınız ilaçların da yan etkisi ile birlikte kilo artışı olabilir. Özellikle doğum kontrol hapları, antidepresanlar kilo almanıza sebep olabiliyor. Tansiyon için kullanılan ilaçlar da aynı etkiyi gösterebilir.
  • Nikotin iştahı kesiyor. Sigarayı bırakmaya başladığınız zaman kilo almaya başlayabilirsiniz. Sigarayı bıraktıktan sonra ilk altı ay kilonuza dikkat etmelisiniz. Kilo bile alsanız sigarayı bırakmanıza değecektir. Daha fazla spor ve düzenli beslenme ile formunuzu koruyabilirsiniz.
  • Şişmalığın Saklı NedenleriYaş ilerledikçe de kilo almaya başlayabilirsiniz. Özellikle menopoz döneminde östrojen hormonu azaldığı için kilo almaya başlayabilirsiniz. Bu dönemde proteini daha fazla tüketmelisiniz.
  • Stres faktörü arttıkça yemeğe saldırmayı bırakın. Kadınlar genelde stresli anlarda yemekle mutlu olmaya çalışırlar. Bundan vazgeçin. Çünkü size kilo aldıracaktır.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak