İyi Bir Uykuya Ne Dersiniz ?

İyi Bir Uykuya Ne Dersiniz ?
Paylaş
 

İyi Bir Uykuya Ne Dersiniz ? 

Sağlıklı bir yaşam için düzenli uyku çok önemlidir. Her yetişkinin günde 7-8 saat uyuması gerekir. Uyku ihtiyacı çocuklarda daha fazladır. Bazen uyku düzenini bozucu sırt ve boyun ağrıları ile karşılaşabilirsiniz. Bu ağrılar için kullandığınız ağrı kesiciler de uykusuzluğa sebep olabilir.

Peki sağlıklı ve düzenli bir uyku için neler yapmanız gerekiyor ? İşte sizler için araştırdık.

  1. Doğru Yastık Seçimi: Uyku esnasında boynunuzun düzgün durması ve doğru nefes almanız için yastık seçimi çok önemlidir. Hatta yastığı sadece başınızın altına koyacak bir şey olarak düşünmeyin bazen dizlerinizin altına da destekleyici yastıklar kullanabilirsiniz. Önemli olan yastığın boyun boşluğunu desteklemesidir. Boyun yüksekliği her insana göre farklı olduğu için kişisel bir seçim olmalıdır.
  2. Doğru Yatak Seçimi: Yastık seçiminin önemli olduğu kadar yatak seçimi de çok önemlidir. Vücut ağırlığınızı destekleyen bir yatak seçmelisiniz. Yastığınız ne çok yumuşak olup vücut şeklinizi almalı ne de çok sert bir zemin gibi baskı yapmalı. Orta sertliğe sahip bir yatak seçmelisiniz.
  3. İdeal Uyku Pozisyonu: Yan şekilde ve dizleri hafifçe karna çekerek yatacağınız pozisyonla sizi iyi bir uyku bekliyor. Yan yatma pozisyonunda rahat edemezseniz sırt üstü de yatabilirsiniz. Bu pozisyonda boyun altınız için iyi bir yastık seçimi oldukça önemlidir. Dizlerinizin altına hafif bir yastık koyarak bel basıncını azaltabilirsiniz.
  4. İyi Bir Uykuya Ne Dersiniz ?Yatarken Yemeye Son Verin: Rahat bir uyku için yatmadan 2-3 saat önce yemeye son verin. Yatmadan önce kafein içeren ve alkollü içeceklerden uzak durun.
  5. Meditasyon Uygulaması: Yatmadan önce zihninizi sakin bir ortamda rahatlatırsanız rahat bir uykuya hazırlanmış olursunuz.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak