Metabolizmanızı Hızlandırmanız İçin Öneriler

Metabolizmanızı Hızlandırmanız İçin Öneriler
Paylaş
 

Metabolizmanızı Hızlandırmanız İçin Öneriler

Formda kalmak mı istiyorsunuz? Ya da vermek istediğiniz fazla kilolarınız mı var? Bu durumda metabolizma hızınızın yavaşlamaması gerekiyor. Peki metabolizmanızın yavaşlamaması için neler yapmanız gerekir biliyor musunuz? Sizler için metabolizma hızınızı artıracak şeyleri listeledik.

  1. Haftada üç kere kaslarınızı geliştirmek için yapacağınız ağırlık egzersizi iyi gelecektir. Yağsız kas oluşturmaya çalışmak ve var olan kasları korumak metabolizmanın hızlı çalışmasını sağlar. Kaslarınız yağlardan daha fazla enerji kullandıkları için kalori harcamanıza yardımcı olur.
  2. Koşmak da sağlık açısından oldukça önemlidir. Metabolizmayı çalıştıran en önemli hareket koşudur. Hem kalori yakmanız için önemlidir hem de yaşlılığı engeller.
  3. Hızlı ve etkili bir sonuç için kardiyo çalışması yapabilirsiniz. Fakat bunu yaparken yüksek yoğunluklu ve aralıklı yapmanız önemlidir. 20 saniye kadar yüksek tempo daha sonra 10 sn kadar düşük tempo gibi aralıklı çalışmak fayda sağlayacaktır.
  4. Metabolik reaksiyonu harekete geçirmenin en önemli yolarından birisi de bol su içmektir. Yeterli miktarda su alımı olmazsa metabolizma gerekli şekilde çalışmaz ve bu da kilo vermenizi yavaşlatır. Günde en az iki litre su içmeye çalışın. Sebze meyvelerden ve diğer içeceklerden aldığınız su miktarı dışında 2 litre su içmelisiniz. Su içmeyi sevmiyorsanız su içme yöntemleri ile ilgili yazmızı okuyabilirsiniz.
  5. Metabolizmanızı Hızlandırmanız İçin ÖnerilerAz miktarda fakat belirli aralıklarla yemek yemek de metabolizmanın çalışmasını sağlar. Mesela belirli aralıklarla 200 kalorili yiyecekler yiyebilirsiniz. Öğle yemeğinizi 12 de yiyorsanız kalan yarısını da 2 saat sonra yiyin.
  6. Öğünlerinizde lifli gıdaların tüketimine önem verin. Lifli gıdaların vücutta sinriilmesi için daha fazla kalori harcarız. Bu da metabolizmayı daha fazla çalıştırır.
  7. Protein bakımından zengin besinler kas yapısını onarır. Protein yönünden zengin besinler tercih edin.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak