Hamilelikte Egzersiz Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Hamilelikte Egzersiz Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Paylaş
 

Hamilelikte Egzersiz Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Hamilelikte yapacağınız egzersiz hem sizin sağlığınız hem de bebeğinizin sağlığı açısından oldukça önemlidir. Fakat hamilelikte yapacağınız egzersizin zararlı olmaması için çok dikkat etmeli ve uygun hareketleri yapmalısınız.

Hamilelikte egzersiz yaparken dikkat etmeniz gereken hususlar şöyle:

  1. Eğer gebelikte egzersiz yapmayı planlıyorsanız mutlaka doktorunuzla bu konuyu konuşmalı ve uygun olmadığını düşündüğü hareketlerden uzak durmalısınız. Annede gebelik öncesi hastalıklar varsa doktorun bazı kısıtlayacağı hareketler olabilir. Daha önce düşük yaptıysanız veya erken doğum riski ile karşı karşıyaysanız doktorunuz bazı hareketleri kısıtlayabilir.
  2. Yapacağınız düzenli egzersizle birlikte kalori ihtiyacınız ve sıvı ihtiyacınız artacaktır. Mutlaka günlük alınması gereken besinleri düzenli şekilde almalısınız. Ayrıca günde 2 litre su içilmesi gerekir. İdrarınız daha koyu bir renkte ise az sıvı almışsınızdır demektir. Mutlaka günlük alınan sıvı miktarına dikkat edilmeli.
  3. Egzersiz yaparken mevsimine göre kıyafetler giymelisiniz. Daha rahat hareket etmenizi sağlar.
  4. Sağlık problemi olmayan bir hamile haftada 3-5 kere 20-30 dk arası fazla yorucu olmayan hareketler yapabilir. Bazen yapacağınız hareketler kaslarınızın tutulmasına ve ağrıya sebep olabilmektedir. Düzensiz şekilde egzersiz yapan anne adaylarının egzersiz sırasında kaza ihtimali daha fazladır.
  5. Kendinizi aşırı ısınmış hissettiğinizde mutlaka egzersize ara verilmesi gerekir. Egzersize 15 dk ara vererek ısı artışını düzenleyebilirsiniz.
  6. Vücudunuzu zorlayan ve nefes nefese bırakan egzersizlerden uzak durmalısınız.
  7. 15 dk aralıklarla nabız hızınızı kontrol etmeniz gerekir. Nabız hızınız 140’ı geçmemelidir.
  8. Hamilelikte Egzersiz Yaparken Dikkat Edilmesi GerekenlerEgzersiz öncesi yürüyüş ve hafif gerilme egzersizleri sizi hazırlayacaktır.
  9. Gebelik öncesi döneme göre denge durumu sizi zorlayabilir. Bu yüzden dengenizi bozmayacak hareketler yapmaya özen gösterin.
  10. Bebek hareketlerinin durması, görme bozukluğu, kanama, nefes darlığı gibi durumlar olduğunda derhal egzersizi kesip doktora başvurmalısınız.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak