Diyet Yaparken Neler İçmelisiniz ?

Diyet Yaparken Neler İçmelisiniz ?
Paylaş
 

Diyet Yaparken Neler İçmelisiniz ?

Diyet yapıp fazla kilolarınızdan kurtulmaya karar verdiniz. Şimdi sıra diyet yaparken neler içmeniz gerektiğini öğrenmekte. Gelin hep birlikte diyetimize yardımcı olabilecek sıvıları öğrenelim.

  1. Su: Diyette başlıca içmemiz gereken içeceğimiz su olmalı. Su hem tok kalmanızı sağlar hem de metabolizmayı hızlandırıcı etkisi vardır. Vücutta yetersiz sıvı olması durumunda veya vücut aşırı sıvı kaybettiğinde alarm veriyor ve metabolizma yavaşlıyor. Kabızlık sorunu için de en önemli içecek sudur. Ayrıca vücudun ödem tutmasını engeller, kan dolaşımını sağlar. Zayıflama sırasında vücutta zararlı olabilecek maddeleri de uzaklaştırır. Diyet yaparken günde 2 litre su içmeyi ihmal etmemeniz gerekir.
  2. Sebze suları: Kalorisi düşük fakat tokluk hissinizi yatıştıran sulardır. Diyet esnasında çok iyi birer yardımcıdırlar. Vitamin ve mineral yönünden zengindirler. Fakat sodyum içeriği fazla olan sebze sularından hipertansiyon hastaları uzak durmalıdırlar.
  3. Madem suyu: Genelde maden suyu olarak bilinen mineral içeren sulardır. Bu mineraller sağlığımızı korumaya yardımcı olmaktadır. Yemeği fazla kaçırdığınız zamanda kurtarıcınızdır.
  4. Yarım yağlı süt: Yeterli miktarda kalsiyum alınması göbek çevresinde yağlanmanın azalmasına sebep olur. Tam yağlı süte göre daha az kalori ve doymuş ya içerir. Günde 2 bardak süt içerseniz kemik sağlığınız açısından da yararlı olacaktır.
  5. Diyet Yaparken Neler İçmelisiniz ?Yeşil çay: Metabolizmayı hızlandırıcı etkisi olan yeşil çayı günde 2 bardak tüketebilirsiniz. Reflüsü ve hipertansiyonu olanlar dikkat etmelidir.
  6. Filtre kahve: Günde 3-4 bardak içilen filtre kahvenin de yapılan araştırmalar sonucu metabolizmayı hızlandırıcı etkisi olduğu biliniyor. Ayrıca konsantrasyonu da artırıyor. Hipertansiyon veya yüksek kolestrol hastaları günde 1 bardaktan fazla tüketmemelidir.
  7. Meyve çayları: Kalori maliyeti olmayan iştah azaltıcı çaylardır. Su içmeyenler için de su yerine kullanabilecekleri bir seçenektir.
  8. Şekerli ve asitli içecekler: Bu içecekler diyet yapıp kilo verememe sebebiniz olabilir. Diyet esnasında uzak durmanız gerekir.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak