Hamilelik Döneminde Tüketilmesi Gereken Süper Besinler

Hamilelik Döneminde Tüketilmesi Gereken Süper Besinler
Paylaş
 

Hamilelik Döneminde Tüketilmesi Gereken Süper Besinler

Hamilelik döneminde düzenli beslenmek hem sizin hem de bebeğiniz açısından çok önemlidir. Bebeğiniz sizin yediklerinizi yediği için gelişim evresi de ona göre oluşmaktadır. Bu dönemde düzenli ve dengeli beslenmeniz gerekir. Hamilelik döneminde yemeniz gereken ve bebeğiniz açısından da oldukça sağlıklı besinler şunlardır:

  • Süt: Kadınlar hamilelik dönemindeyken normal döneme göre vücutları iki kat daha fazla kalsiyuma ihtiyaç duymaktadır. Süt vücudumuz için en önemli kalsiyum kaynağıdır. Hamilelik döneminde süt tüketimine önem vermeniz gerekir.
  • Brokoli: Folik asit, c vitamini ve kalsiyum açısından zengin besin bir besindir. Ayrıca içeriğinde lif de barındırır. Hastalıklarla savaşmak açısından önemli bir yere sahiptir.
  • Muz: Potasyum açısından zengin bir meyvedir. Mide bulantısı yaşadığınızda mideye iyi gelir. Enerji deposudur.
  • Yumurta: Protein bakımından oldukça zengindir. Eğer et yiyemiyorsanız bu ihtiyacınızı yumurta ile karşılayabilirsiniz.
  • Yeşil yapraklı sebzeler: Genelde folik asit açısından zengindirler. Özellikle ıspanak, semiz otu gibi besinleri bolca tüketebilirsiniz.
  • Hamilelik Döneminde Tüketilmesi Gereken Süper BesinlerKuru meyve: Açlığınızı yatıştırıp enerji verecek olan kuru meyveler ayrıca vitamin deposudur. Kayısı, incir gibi kuru meyveler tüketebilirsiniz.
  • Kavrulmamış kuruyemiş: Badem, fındık, ceviz omega 3 ve 6 bakımından oldukça zengindir. Bebeğinizin beyin gelişimi için öğün aralarınızda tüketebilirsiniz.
  • Peynir: Süt dışında farklı bir kalsiyum kaynağı da peynirdir. Özellikle kahvaltıda tüketmenizi öneririz.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak