Bu Gıdalar Zihni Açıyor !

Bu Gıdalar Zihni Açıyor !
Paylaş
 

Bu Gıdalar Zihni Açıyor !

Hareket etme, öğrenme, davranma gibi fonksiyonları beynimiz yerine getirirken çok fazla enerji harcamaktadır. Harcamış olduğumuz enerjinin kaynağı işe kandır. Yaklaşık olarak günde 850lt kan beyne gelir. İçeriğindeki glikoz, protein ve çeşitli enzimler sayesinde beynimizin ihtiyacı olan besinler sağlanır.

Yediğimiz gıdalarla mutlu veya üzüntülü olmamızın yakından alakası vardır. Beynimizin kolaylıkla ruh halimizin iyi olmasını sağlayan besinler üretebilmesi için, aminoasit içeren besinler yemek gerekir. Beynimiz bu sayede yüksek protein içeren besinlerdeki tirosin adı verilen aminoasitten, kasların düzgün şekilde çalışması için gerekli olan depomin (sinir üretkeni) üretir. Beynimizin için gerekli besinlerden yeterince almazsak sinir sisteminin çalışması aksayabilir, bu da kötü sonuçlara sebep olur.

Araştırmaların sonucunda selenyum seviyesinin yeterli olduğu gıdaları tükenen kişilerin kendilerini daha mutlu hissettikleri ortaya çıkmıştır. Selenyum sarımsakta, tahıllarda, ette ve balıkta bulunur.

Kan şekeri: Sinir hücrelerimizin ideal seviyede çalışması için kanımızda normal oranda şeker bulunmalıdır. Glikoz olmadan beynimizdeki sinir hücreleri gelişemez. Glikoz sayesinde hafıza gelişir, yoğunlaşma düzenlenir. Kan şekerinin gereğinden fazla olması da hafızaya zarar verebilir.

Balık: balık yağı beyin hücrelerini ve hücreler arası mesajlaşmayı güçlendirir. Serotonini yükselterek kişinin kendisini daha iyi hissetmesini sağlar. Düzenli ve bol balık yemek kişiyi depresyondan korur.

Çikolata: çikolata hem mutlu hissetmeyi sağlar hem de beyni hastalıklara karşı korur. Çikolata yiyerek ruh halimizi düzeltebiliriz.

Kafein: kafein zihin açıcı olarak bilinir. Enerji verir ve kişiyi zinde hale getirir. Fazla alındığında alışkanlık yapabilir ve sinir sisteminin bozulmasına sebep olur.

Sarımsak: En yüksek selenyum içeren canlandırıcı ve enerji verirci bir besindir. Stresi girerir.

Üzüm: üzümle kana karışan glikoz sayesinde can sıkıntısı, üzüntü, unutkanlık gibi haller ortadan kalkar. Ayrıca üzüm B vitamini, kalsiyum, demir ve fosfor da içerir.

Tam tahıllı ekmek: Kepekli ve tam buğday unundan yapılmış ekmekler kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. B vitamini bakımından da zengindir.

Meyveler: Tatlı ihtiyacımızı giderdiği gibi bir çok hastalığa da iyi gelen meyveleri günlük ihtiyacımız kadar tüketmek gerekir.

Zeytinyağı: Hafızayı koruyarak algılamayı sağlar.

Bu Gıdalar Zihni Açıyor !Su: Vücuttaki zehirli atıkların dışarı atılmasını sağlar. Yeterli su içilmediğinde öğrenme becerisi zayıflar, tembellik ve uyuşukluk oluşur.

Bunlara ek olarak kiraz, kayısı, havuç ve bal da beyin enerjisini artırır. Ceviz beynimizin ihtiyacı olan gümüş iyonu içeren meyve olduğu için çok yararlıdır.

  • Site Yorum

Bir yorum bırak