Regl Döneminde Kilo Almamak İçin Bunlara Dikkat Edin !

Regl Döneminde Kilo Almamak İçin Bunlara Dikkat Edin !
Paylaş
 

Regl Döneminde Kilo Almamak İçin Bunlara Dikkat Edin !

Kadınlarda regl dönemi artık erkeklerin bile çok iyi bildiği sıkıntılı, stresli bir dönemdir. Hatta bu sıkıntı stres dönemi regl olmadan biraz önce başlamaktadır. Henüz net bir şekilde ortaya konmuş olmasa da, uzmanlar bu durumun hormonlardan kaynaklandığını düşünüyor. Kadınlardaki bu durumu etkileyen iki tane hormon var. Bunlardan biri östrojem, diğeri ise progesteron.

Östrojen, seratonin üretimini tetikleyen hormondur. Seratonin ne diye soracak olursanız halk arasında bilinen adıyla mutluluk hormonu da diyebiliriz.

Progesteron ise kendini iyi hissetme halini etkileyen bir hormondur. Stres dönemlerinde vücutta progesteron hormonu azalmaktadır.

Regl öncesi dönemde vücuttaki östrojen hormonunun oranı progestreon hormonuna oranının en düşük olduğu dönem oluyor. Regl dönemindeki sıkıntı, stres, karmaşık ruh hali, aşırı yeme isteği, aşermeler de bundan kaynaklı oluyor.

Bu sıkıntılı dönemi en az zararla atlatmanız için sizlere sunacağımız öneriler  ise şu şekilde.

Balık yağında bolca bulunan omega-3 yağ asidi depresif hissetme durumunda faydalı olduğuna dair önemli sonuçlar elde edilmiştir. Bu dönemde omega-3 asidi almanız iyi olacaktır. Omega-3 asidini cevizden alabilirsiniz. Çok aşırıya kaçmadan günde bir ceviz yiyerek kendinize

Bir çoğumuzun bildiği lifli gıdalardan olan ve çok kolay bulunabilen kuru erik, kuru üzüm, kuru kayısı gibi meyvelerden yiyerek kendinizi iyi hissedebilirsiniz. Bu meyvelerin kuruları lifli oldukları için insülin hormonunu çok fazla uyarmayacaktır.

Regl Döneminde Kilo Almamak İçin Bunlara Dikkat Edin !Şekerli yiyeceklerin kilo konusunda ne kadar etkili olduğunu artık söylemeye bile gerek olmadığı konusunda herkes hemfikirdir. Regl döneminde şeker ve şekerli gıdalarında yanında alkol ve kafein almamanızda sizin yararınıza olacaktır. Bunların yerine bitki çayları ile mevsimine göre taze meyve kompostaları ya da kuru meyvelerden hoşaflar tüketebilirsiniz. Tabi ki bu komposto ve hoşafları az şekerli tercih etmelisiniz.

Bu dönemde size çok yemek yediren tuzlu soslardan da uzak durmanız faydalı olacaktır.
1Kadınblogcuaçık
Google+

  • Site Yorum

Bir yorum bırak